Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.04.2010 17:25 - Какво четат децата ни?
Автор: zaxar4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1083 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 19.04.2010 17:39


Днес купих на детето си книжката "Къщичка в гората" на издателство "Посоки". Тя е бр.18 от поредицата "Любимата ми книжка". Разказва се за това как Мишлето си намерило къщичка и заживяло в нея. След това дошли и също се настанили Жабката, Зайо, Лиса... На последната страница се вижда, че пристига и мечокът. Цитирам:

 "-Аз съм Мецан-дебелан. Пуснете ме при вас!     

 - Няма място Мецане!

 - Ако не ме пуснете ще седна на къщата и ще я смачкам! - казал Мецан.

Изплашили се животните и изскочили от къщата. А мечокът както казал така и направил. Седнал на къщата и тя станала на парчета."

Това е и краят на историята. Шокира ме сюжета и нерадостният завършек. Победи по-лошият и физически по-силният. Нима изводът трябва да бъде "Като няма за мен, ще направя така, че да няма и за вас." ?!

image

 Да оставим настрана приказката. Това, което истински ме разтревожи и разгневи е неграмотността. Възможно ли е на една страничка с малко текст, събран в няколко изречения, да се открият цели ЧЕТИРИ пунктуационни грешки..?  
Липсват запетаите в тези изречения:
"Няма място, Мецане!"
"Ако не ме пуснете, ще седна на къщата и ще я смачкам!"
"А мечокът, както казал, така и направил."
 

Трябва ли да се обръща повече внимание на литературата, която се предлага на децата ни? Трябва ли да е по-строг контролът и по-сурови наказанията (Има ли изобщо някакви?) Кой е виновен и чия е отговорността?

 Можем ли да останем безучастни, когато това касае децата ни? Могат ли да израснат почтени и грамотни, ако от подобни издания е сформирана детската библиотека у дома?

Въпроси, без отговор...

пс. Не претендирам, че самата аз не съм допуснала грешки в написаното от мен. Държа да уточня обаче, че не съм нито издател, нито писател, нито редактор.




Тагове:   дете,   неграмотност,


Гласувай:
2



Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zaxar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 108990
Постинги: 71
Коментари: 71
Гласове: 545
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол